Vi står sammen med Ukraine

Der bliver i denne tid gjort en kæmpe indsats fra alle sider for at hjælpe ukrainere der kommer til Danmark.

Det gælder også i Citykirken Aarhus, hvor vi i tæt samarbejde med Aarhus Kommune og hjælpeorganisationerne er dybt involveret med at hjælpe til.

Ønsker du at hjælpe, opfordrer vi til at gå via de kanaler, som er igang med en koordineret indsats. Det sikrer den bedste mulige hjælp. Har du brug for yderligere info, er du velkommen til at kontakte præst Johnny Hansen på jh@ckirken.dk

Familienetværket vokser!
Nu også for ukrainske flygtninge

Det er med stor glæde, at vi ud fra Citykirken i Blå Kors regi nu starter Ukrainsk Familienetværk.
De to første gange er lørdag 6. og 20. august og efterfølgende hver lørdag 10–13 i Citykirkens Café med brunch, fællesskab og samtaler samt mulighed for at deltage i en kort andagt.
Mere info om Ukrainsk Familienetværk

Ukraine-hjælpen i Aarhus

Hvis du vil hjælpe eller har kontakt til ukrainere i Aarhus.

Find information til frivillige, foreninger og virksomheder, der deltager i hjælpen til Ukraine.

Find også information til personer fra Ukraine.

Website: Aarhus.dk/Ukraine

Pjece på engelsk til ukrainere,
der kommer til Danmark

Til alle der ønsker at være til hjælp for de ukrainske flygtninge.

KIT (Kirkernes Integrations Tjeneste) har udarbejdet en pjece på engelsk, der kan hjælpe de ukrainske flygtninge ved ankomst til Danmark.

Pjecen kommer også snart på ukrainsk.

Link: Brochure

Vær med i bøn for Ukraine

Mission Uden Grænser Danmark opfordrer os alle til at stå sammen i bøn.

Der er sammen med Simon Pedersen udarbejdet bønneguide og video om håb – lovsangen ”Frygt ikke” (3:41 minutter).

Link: Bønneguide
Link: Video